Pomiń polecenia Wstążki
Przeskocz do głównej zawartości
Nawiguj w górę
Logowanie
Student
Jesteś tu: Student > Polski > Aktualności

Studenci SGH w czołówce Google Online Marketing Challenge

2017-08-31 KAE kategoria: informacja 

​Trzy zespoły studenckie z SGH zdobyły tytuł półfinalistów (semifinalistów) w konkursie Google Online Marketing Challenge. Dwóm pierwszym udało się zaklasyfikować się do dwudziestu pięciu najlepszych zespołów świata i do dziesięciu najlepszych zespołów Europy (dot. głównej kategorii konkursu). W konkursie brało udział około 3 000 drużyn studenckich z ponad 65 krajów.

G
oogle Online Marketing Challenge jest międzynarodowym konkursem polegającym na przeprowadzeniu kampanii promocyjnej dla wybranej firmy z wykorzystaniem narzędzi Google Adwords. Studenci SGH regularnie wygrywali konkurs Google Online Marketing Challenge. W latach 2009, 2010, 2011 roku zostali laureatami na poziomie europejskim. W latach 2012 i 2014 zostali globalnymi zwycięzcami. Prawdopodobnie żadna inna uczelnia europejska nie zdobyła łącznie tylu regionalnych i globalnych zwycięstw w tym konkursie co SGH.

W tegorocznej edycji konkursu pierwsze miejsce w Europie zajął zespół z UAM pod opieką naukową dr. Wojciecha Czarta, kolejny zespół z tej uczelni (229-223-9631) został finalistą. Następne dwa zespoły z Polski, które zdobyły tytuł semifinalistów pochodzą właśnie z SGH - zespół nr 406-334-0915 (kapitan - Michał Kołnierzak) oraz zespół nr 584-833-2648 (kapitan - Bartłomiej Niespodziany). Tytuł półfinalisty zdobył również jeszcze jeden zespół z SGH o numerze 210-066-2460, którego kapitanem była Sylwia Tymińska. Opiekunem zespołów był dr Tymoteusz Doligalski z Zakładu e-Biznesu (Instytut Informatyki i Gospodarki Cyfrowej, KAE).

Najlepszy uczelniany zespół zajął 7. miejsce w Europie i 22. w klasyfikacji globalnej. Poniżej skład zespołu (od lewej): 

  • Tomasz Kołnierzak - e-biznes (magisterskie stacjonarne) i informatyka (PJATK)
  • Zuzanna Hyży - finanse i rachunkowość (licencjackie stacjonarne) i informatyka (PJATK)
  • Michał Kołnierzak (kapitan) - e-biznes (magisterskie stacjonarne) i prawo (UW)
  • Dorota Krzowska - e-biznes (magisterskie stacjonarne)
  • Ada Kuczyńska - e-biznes (magisterskie stacjonarne)
  • Weronika Wiśniewska - zarządzanie (magisterskie zaoczne - nieprzedstawiona na zdjęciu)

 
 
Poniżej komentarz Michała Kołnierzaka, kapitana zespołu: "Realizowaliśmy kampanię dla wrocławskiego sklepu CzerwonaKomnata.pl, który posiada w swojej ofercie m.in. longboardy, rolki i rowery miejskie. Kluczowymi celami była poprawa wyników sprzedaży online i offline oraz zwiększenie świadomości marki. Praca w zespole wymagała od nas odpowiedniej koordynacji zadań i ciągłej komunikacji. Moją domeną była konfiguracja i codzienna optymalizacja kampanii AdWords, w tym przekazów reklamowych, słów kluczowych i struktury konta pod względem współczynnika konwersji, wyniku jakości, CTR i CPC. Uczestnictwo w konkursie Google Online Marketing Challenge zmotywowało nas do pogłębienia swojej wiedzy i zdobycia cennego doświadczenia, aby móc w pełni wykorzystać potencjał reklamowy Google AdWords również w naszej przyszłej działalności biznesowej czy zawodowej.”

Zespół kierowany przez Bartłomieja Niespodzianego zajął 8. miejsce w Europie i 25. w klasyfikacji globalnej:
  • Bartłomiej Niespodziany (kapitan) - informatyka (inżynierskie PW)
  • Diana Rumin - metody ilościowe w ekonomii i systemy informacyjne (licencjackie stacjonarne)
  • Justyna Górska - metody ilościowe w ekonomii i systemy informacyjne (licencjackie stacjonarne)
  • Joanna Salacinska - zarządzanie (licencjackie PW)

Do
grona półfinalistów zakwalifikował się również zespół kierowany przez Sylwię Tymińską: 
  • Sylwia Tymińska (kapitan) - zarządzanie (magisterskie stacjonarne)
  • Anna Raczyng - e-biznes (magisterskie stacjonarne)
  • Marta Brzegowa - e-biznes (magisterskie stacjonarne)
  • Jan Strzemiński - międzynarodowe stosunki gospodarcze (licencjackie stacjonarne)
  • Jakub Tian - zarządzanie (licencjackie stacjonarne)
 
 
- Uczestnictwo w konkursie Google Online Marketing Challenge stało się tradycją wśród studentów SGH - wyjaśnia dr Tymoteusz Doligalski. - W trakcie kilku edycji konkursu wzięło w nim udział kilkaset studentów. Uczestnictwo w konkursie wymagało syntezy wiedzy pozyskanej podczas studiów: m.in. zasad optymalizacji, zrozumienia zachowań konsumentów oraz zarządzania zespołem. Właśnie w zbieżności specyfiki konkursu i modelu nauczania w SGH dopatrywałbym się wytłumaczenia dla serii zwycięstw uczelnianych zespołów, które miały miejsce w minionych latach. Co ciekawe, zaczęły one przyciągać również studentów z innych uczelni. Widać to po mieszanym składzie zespołów z ostatnich lat. SGH stało się zatem hubem przyciągającym studentów zainteresowanych praktycznym zastosowaniem e-marketingu. Niestety, firma Google ogłosiła przed paroma tygodniami, że tegoroczna 10. edycja konkursu jest ostatnią. Przyszłorocznej edycji konkursu roku zatem nie będzie, niemniej nadal można poznawać wykorzystanie narzędzi e-marketingowych na studiach magisterskich i podyplomowych.

Archiwum