Pomiń polecenia Wstążki
Przeskocz do głównej zawartości
Nawiguj w górę
Logowanie
Student
Jesteś tu: Student > Polski > Aktualności

Studenci SGH powalczą o bilet na podróż dookoła świata

2015-03-19 kategoria: inne konkurs 

 

 HIC2015.jpg
 

Dominika Potasz i Rafał Dembowski ze Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie zwyciężyli w krajowym finale międzynarodowego konkursu studenckiego Henkel Innovation Challenge. Studenci przekonująco zaprezentowali wizjonerską koncepcję kosmetyku, który jednocześnie koloryzuje, odżywia i stylizuje włosy.

W polskim finale konkursu, który odbył się 5 marca w Warszawie, rywalizowało osiem drużyn. Głównym zadaniem, z którym zmierzyli się studenci, było opracowanie innowacyjnego produktu dla jednego z trzech sektorów biznesowych firmy Henkel: kosmetyków, środków piorących i czystości oraz klejów, uszczelniaczy i technologii powierzchniowych. Pomysły miały odpowiadać na trendy rynkowe w 2050 roku oraz być opracowane zgodnie ze strategią zrównoważonego rozwoju Henkla. Podczas pracy nad swoim pomysłem i w przygotowaniach do krajowego finału studenci korzystali z merytorycznego wsparcia mentorów – menedżerów firmy Henkel.

Zdaniem jury, składającego się z menadżerów najwyższego szczebla firmy Henkel, najlepszym tegorocznym projektem okazał się produkt stworzony przez Dominikę Potasz i Rafała Dembowskiego, duet studentów ze Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie. Laureaci tworzący grupę Innovaders opracowali wizjonerski kosmetyk o nazwie Schwarzkopf Nanocontrol, który zastępuje trzy inne środki służące do pielęgnacji włosów. Ten unikatowy żel, dzięki wykorzystaniu ultra cienkiej nanopowłoki, jednocześnie koloryzuje, odżywia i układa włosy według indywidualnych potrzeb. Liczba stylizacji tworzona dzięki produktowi jest nieograniczona, tym samym pozwalając wszystkim użytkownikom na zbudowanie własnego niepowtarzalnego wizerunku.

„Tegoroczni zwycięzcy ujęli nas prostotą pomysłu, który jest innowacyjny, a zarazem każdy o nim marzy. Klienci coraz częściej szukają bowiem łatwych i skutecznych w użyciu produktów, aby podstawowe czynności zabierały im jak najmniej czasu” – skomentowała Karolina Szmidt, dyrektor działu HR Henkel Polska. „Innovaders okazali się także bezkonkurencyjni, jeśli chodzi o umiejętności prezentacyjne. Trzymamy kciuki za jak najlepszy występ polskiej drużyny w światowym finale konkursu” – dodała.

Zwycięzcy krajowego etapu konkursu studiują w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie, oboje na kierunku finanse i rachunkowość. Zajęcie pierwszego miejsca w etapie krajowym otworzyło im furtkę do dalszych zmagań w konkursie – będą mogli zaprezentować swój pomysł podczas światowego finału HIC, który odbędzie się w dniach 8–11 kwietnia 2015 r. w Wiedniu. Stawką międzynarodowego finału jest bilet na podróż dookoła świata o wartości 10 000 euro.

Więcej informacji o konkursie

Warto wspomnieć, że studenci SGH triumfują w konkursie nie po raz pierwszy. Reprezentacja SGH wygrywa finał krajowy po raz kolejny z rzędu, a kilka lat temu nasze studentki zwyciężyły w finale światowym.

Archiwum