Pomiń polecenia Wstążki
Przeskocz do głównej zawartości
Nawiguj w górę
Logowanie
Student
Jesteś tu: Student > Polski > Chmura > FAQ
 

 Najczęściej zadawane pytania i odpowiedzi

 

Co oferuje poczta w Chmurze SGH?

Poczta elektroniczna w Chmurze to przede wszystkim większa i bardziej pojemna skrzynka, której rozmiar wynosi aktualnie 50GB, nowoczesny klient poczty elektronicznej dostępny z poziomu przeglądarki internetowej oraz nowoczesnych klientów poczty.

Poczta w Chmurze SGH umożliwia pracę zdalną z poziomu urządzeń przenośnych takich jak laptopy, notebooki, tablety, smartfony, telefony komórkowe. W ramach poczty w Chmurze SGH każdy student otrzymuje:

  • pocztę elektroniczną w domenie:
    • studenci – login@student.sgh.waw.pl
    • doktoranci – login@doktorant.sgh.waw.pl
    • absolwenci – login@absolwent.sgh.waw.pl
  • kalendarz on-line
  • książkę adresową
  • kanał aktualności pozwalający m.in. na prowadzenie własnego blogu
  • OneDrive for Business – powiązany z osobistą witryną SharePoint 2013 zapewniający łatwy dostęp do plików zapisanych na tej witrynie w podobny sposób jak w usłudze SkyDrive z możliwością ich współdzielenia.

Poczta elektroniczna w Chmurze SGH to również komunikator Lync umożliwiający prowadzenie czatu, rozmów głosowych i wideokonferencji.

Kto może skorzystać z poczty w Chmurze SGH?

Mogą z niej korzystać studenci, doktoranci i absolwenci SGH. 

Czy muszę coś zapłacić za możliwość korzystania z poczty w Chmurze?

Poczta w Chmurze SGH jest bezpłatna dla studentów, doktorantów i absolwentów SGH.

Czy mogę założyć więcej niż jedno konto?

Każda osoba może mieć tylko jedno konto w Chmurze SGH. 

Jak założyć konto pocztowe?

Nie trzeba podejmować żadnych starań, aby posiadać konto w Chmurze. Jest ono zakładane z chwilą przyjęcia na studia.

Jakie adresy mają konta w Chmurze SGH?

Adresy w Chmurze maja postać:

W jakiej domenie funkcjonują konta e-mail?

Zgodnie z decyzją Rektora w nowej usłudze studenci otrzymają domenę student.sgh.waw.pl, doktoranci domenę doktorant.sgh.waw.pl a absolwenci domenę absolwent.sgh.waw.pl.

Zapomniałem hasła do poczty.

Aby odzyskać hasło przejdź na stronę aplikacji do zarządzania kontem SGH: https://admin.sgh.waw.pl/konto/odzysk

Jakie są zasady przydzielania nowych aliasów pocztowych dla projektów i organizacji studenckich?

O przydzielenie aliasu należy wystąpić z wnioskiem do Zespołu Wsparcia Rozwiązań Informatycznych.

We wniosku należy podać:

  • pełną nazwę jednostki lub organizacji lub projektu starającego się o uzyskanie aliasu (w przypadku organizacji studenckiej należy podać informację, czy jest ona zarejestrowana w SGH),
  • proponowaną postać aliasu (adresu),
  • listę osób, które mają odbierać pocztę przychodzącą na ten adres (imię, nazwisko, adres poczty elektronicznej – uwaga: poczta przekierowywana jest wyłącznie na konta na serwerach SGH, tak więc pocztę z adresu aliasowego mogą otrzymywać wyłącznie użytkownicy sieci uczelnianej),
  • jeżeli alias dotyczy jednorazowego projektu, należy określić, do jakiego dnia adres ma być aktywny.

Jeżeli Zespół Wsparcia Rozwiązań Informatycznych (ZWRI) po zasięgnięciu opinii w Dziale Promocji i Rekrutacji (DPiR) nie będzie miał zastrzeżeń do proponowanej postaci aliasu, zostanie on utworzony. W przeciwnym przypadku DPiR skontaktuje się z wnioskodawcą w kwestii wyjaśnienia wątpliwości dotyczących aliasu. 

Jakie jest hasło dostępu do Chmury SGH dla studentów, doktorantów i absolwentów?

Hasło do poczty elektronicznej jest identyczne jak do logowania się na komputerze w SGH.

W jaki sposób zmienić hasło do poczty?

Hasło do poczty w Chmurze SGH można zmienić za pomocą aplikacji służącej do zmiany i odzyskiwania hasła

Czy pocztę da się zintegrować z innymi  kontami e-mail?

W usłudze poczty w Chmurze SGH użytkownik może ustawić sobie odbiór poczty z innych kont – tzw. usługa kont połączonych.
Szczegółowa instrukcja.

Dlaczego SGH zdecydowała się na usługę Microsoft?

O wyborze usługi Microsoft zdecydowały Władze Uczelni we wrześniu 2012 roku, biorąc pod uwagę fakt działającego już w SGH systemu poczty elektronicznej Exchange.  Dodatkowym argumentem za wyborem usługi Microsoft było to, że studenci w znakomitej większości używają systemu Gmail i równolegle z tym systemem powinni znać rozwiązania alternatywne. Każdy student SGH powinien być wszechstronnie wykształcony  w zakresie dostępnych na rynku systemów pracy grupowej do jakich należą usługi oferowane przez Microsoft i Google. 

Czy po przeniesieniu mojej skrzynki pocztowej do Chmury SGH moje przekierowanie poczty e-mail ustawione w dotychczasowym systemie będzie nadal działać?

Po przeniesieniu konta poczty elektronicznej z dotychczasowego systemu ATMAIL SGH na o365 w Chmurze, każdy użytkownik musi przynajmniej raz zalogować się do nowej poczty i samodzielnie ustawić na nowo przekierowanie listów e-mail zgodnie z instrukcją dostępną pod adresem: http://help.outlook.com/pl-pl/140/ms.exch.ecp.learnredirectto.aspx

Na liście pytań i odpowiedzi nie znalazłem odpowiedzi na mój problem – co mam zrobić ?
  
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytanie, napisz na: zwri@sgh.waw.pl albo przyjdź osobiście do Zespołu Wsparcia Rozwiązań Informatycznych – budynek Biblioteki, pokój 7a, przy ul. Rakowieckiej 22b.

Co stało się ze „starą” pocztą systemu Atmail?

System Atmail nie jest wspierany od czerwca 2014 roku. Użytkownicy mogą przenieść własne archiwum pocztowe ze starego do nowego konta pocztowego w Chmurze wysyłając ze skrzynki uczelnianej na adres helpdesk@sgh.waw.pl informację, jakie maile chcą zmigrować (od kiedy do kiedy, od jakiego adresata, itp.).

Mogę wysyłać pocztę ze starego konta Atmail, ale nie przychodzą do mnie żadne maile. Co powinienem zrobić?

Po przełączeniu konta pocztowego z Atmail na Chmurę SGH wszystkie nowe listy są dostarczane do nowej skrzynki pocztowej. Konto poczty elektronicznej na Atmail pozostało dla użytkownika dostępne, aby we własnym zakresie mógł przenieść swoją korespondencję ze starego systemu na nowy.

Jak przenieść zawartość mojej starej poczty do usługi w chmurze?

Użytkownicy mogą przenieść własne archiwum pocztowe ze starego do nowego konta pocztowego w Chmurze wysyłając ze skrzynki uczelnianej na adres helpdesk@sgh.waw.pl informację, jakie maile chcą zmigrować (od kiedy do kiedy, od jakiego adresata, itp.).

 
 
 

 Logowanie

 
 

 Instrukcje

 
 

 Pomoc

 
Zespół Wsparcia Rozwiązań Informatycznych (ZWRI)
Centrum Technologii Informatycznych

pokój 7a, budynek Biblioteki

ul. Rakowiecka 22B
02-521 Warszawa

tel.: 22 564 64 64
e-mail: zwri@sgh.waw.pl